Uvođenje službeničkog sistema i u pokrajinama i lokalnoj vlasti
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije saopštilo je da Predlog zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave predviđa uvođenje službeničkog sistema po ugledu na organe državne uprave koji na državnom nivou funkcioniše od 2006. godine.
Predložena rešenja, o kojima će sutra raspravljati parlament, uvode niz novina, među kojima je Kadrovski plan koji usvaja skupština opštine ili grada sa ciljem da se obezbedi planiranje kadrova i da se zapošljavanje ograniči na raspoloživa sredstva u budžetu.
Novina je i uvođenje detaljnog uređenja konkursnih postupaka u zapošljavanju i obaveze ocenjivanja službenika po propisima za državne službenike, budući da se trenutno samo delimično uređuje konkursni postupak, a ocenjivanje je površno i retko se primenjuje.
Predlog zakona predviđa da upravom rukovode službenici na položaju, da u njoj rade službenici i nameštenici, određena radna mesta u autonomnim pokrajinama postaju položaji, a prvi put se otvara mogućnost postavljenja v.d. načelnika, koji trenutno ne postoji.
Takođe, jedna od novina je i unapređen disciplinski postupak, koji znatno podiže odgovornost službenika.
Na izradi Predloga zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, zajedno sa predstavnicima resornog ministarstva radili su i rukovodioci gradova i opština, kao i predstavnici Stalne konferencije gradova i opština (SKGO).